zondag 6 januari 2019

De kop is eraf - Besparingen en verschillen in de 1e week van januari

Allereerst allemaal een heel gelukkig nieuwjaar gewenst! 

gelukkig nieuwjaar de kop is eraf

Het kan nog net zo op Driekoningen! ;-)

En zoals de titel al zegt: de kop is eraf! De eerste boodschappen van het jaar zijn binnen en de eerste echte weekboodschappen zijn vandaag ook weer gedaan. Ik probeer eigenlijk al sinds lange tijd een weekmenu te maken en dan per week boodschappen te doen! Waardoor ik (hopelijk) maar maximaal 1x extra in de week naar de supermarkt of markt moet. Maar hierover in een volgende blogpost meer.

Het helpt je namelijk erg met overzichtelijk boodschappen doen en je voorkomt ermee dat je 5x per week bij de supermarkt staat en hierdoor toch die lekkere zak chips of nootjes extra meeneemt.

Weekboodschappen

Vandaag deed ik mijn eerste volle weekboodschappen. Het afgelopen jaar ging ik gemakshalve eigenlijk altijd naar dezelfde supermarkt. Nu ben ik naar 2 supermarkten geweest. Ik heb er een budget supermarkt aan toegevoegd!

Ik wil niet zeggen dat het heel veel verschil maakt. Maar als je goed oplet kan het echt wel het een en ander opleveren. Ik heb geprobeerd (ik merk dat ik nog erg mijn weg hierin aan het zoeken en vinden ben) om op vooral mijn dagelijkse boodschappen te besparen. En ergens is dat ook precies waarom ik dit blog nou in het leven heb geroepen. Om te kijken (op jaarbasis) wat het me op kan leveren.

In totaal gaf ik deze week € 98,69 aan boodschappen uit. Dit is best veel, want ik wil eigenlijk rond de €70 per week uitkomen. Maar ik kocht het e.e.a. aan voorraadartikelen (altijd handig om in huis te hebben) en een aantal huishoudelijke artikelen, zoals een citruspers en een nieuwe kaasschaaf.

Zo kwam ik op een totaal aan boodschappen van € 84,97. Hier zit tevens een pot nutrilon bij van  €14,39. Jeetje wat is dat spul toch duur... dus zit ik toch nog redelijk binnen budget.

boodschappen weekboodschappen


Beginnersfoutje...

Nou wilde ik graag een overzicht geven van de gekochte artikelen, dagelijks gebruik en voorraad. Om zo te laten zien wat ik hierin bespaard heb door naar twee verschillende supermarkten te gaan. De onderlinge prijzen verschillen namelijk best wel. 

Maar ik heb de bonnetjes weggegooid... echt zo dom! Ik had het eea in mijn challenge-administratie verwerkt en daarna de bonnetjes weggegooid. DOM DOM DOM. Hopelijk kan ik jullie dit volgende week laten zien. 




Geen opmerkingen:

Een reactie posten