zaterdag 15 december 2018

Terugblik op 2018 en een nieuwe start in 2019

De challenge van 2018.

2018 challenge terugblik

Om maar gelijk met de deur in huis te vallen: die is mislukt! Ik kan er omheen draaien, maar mijn plannen qua huishouden voor 2018 ben ik niet nagekomen. Mijn zwangerschap, de ziekenhuisopname van ons dochtertje en daarna de lange weg rondom haar doof zijn hebben niet geresulteerd in een goede structuur qua huishouden en al mijn plannen die ik daar rondom heen had. 


Ik heb daarom ook maar de boel de boel gelaten. Maar zo eind van het jaar begon het toch weer te kriebelen. Inmiddels zijn we in wat rustiger vaarwater beland en komen er weer plannen in mijn hoofd. 

Afstoffen en opnieuw beginnen.

Vandaar dus nu de tijd om dit blog af te stoffen en (een soort van) opnieuw te beginnen. Vorig jaar postte ik dit blog om te starten met mijn schema. Dit schema laat ik wel nog varen, want zoals ik wel heb gemerkt in 2018: ik ben gewoon geen ster in het huishouden en heb ook niet de ambitie om dit te worden.
Maar het plaatje wat ik erbij postte is nog wel heel erg actueel: 
geluk rust hoofd glimlach

Rust in mijn hoofd blijft voor mij zo belangrijk! Maar daar zullen we eventueel een volgende keer over uitwijden.

Dit blog gaat dus een iets andere kant op. Het gaat nog steeds over huishouden, maar dan meer ONS huishouden. Niet over schoonmaken en schema's. Maar bij alles wat wij in ons huishouden doen. Om te beginnen met boodschappen: want pfoe! wat zijn die duur tegenwoordig zeg. En in januari wordt alles nog weer wat duurder door de verhoging van de BTW.
geld sparen spaarpot BTW

Boodschappen in 2019.

Mijn eerste challenge in 2019 (die ook gelijk het hele jaar zal gaan duren) is daarom die van boodschappen en koken. 

Er zijn verschillende aspecten binnen het boodschappen doen die ik graag wil gaan nakijken en natuurlijk met jullie delen:
  • Eind 2018 nog flink inslaan om de BTW-verhoging voor te zijn, is dit lonend?
  • Inkopen van aanbiedingen: wat is slim en goedkoop? 
  • Boodschappen doen op de markt: goedkoper dan de supermarkt?
  • Meer vers koken, minder uit pakjes en zakjes! Hoe doe je dit en hoe duur is dat?
  • Scoupy, hoeveel kan ik daarmee besparen?
  • Koopzegels: wel of niet doen? 
  • Ons budget in 2019
Gedurende het jaar zal er vast nog wel wat bijkomen. Maar dit lijkt me al een goede start. 

Wat ik nog meer met jullie wil delen?
Dat volgt vast in een volgende blogpost! 

liefs
Karin







Geen opmerkingen:

Een reactie posten