maandag 17 december 2018

We gaan aan de slag!

Maar het is nog geen 2019 hoor ik je denken... nee, dat klopt! Maar dat betekent niet dat we nog niet kunnen starten. Starten met nadenken over je boodschappenbudget en te kijken hoe je kunt besparen hierop kan namelijk altijd. Toevallig valt het bij mij nu samen zo eind van het jaar, maar in augustus kan je net zo goed beginnen natuurlijk.

besparen budget boodschappen


Ik ben dit weekend aan de slag gegaan. Ik heb een excell-sheet gemaakt waarin ik bij kan houden wat iets kost, wanneer ik goedkoper uit ben en wat ik dan bespaard heb. Ik probeer het hierbij zo overzichtelijk mogelijk te houden. Maar dat is nog best lastig.

Als eerste heb ik mijn basisboodschappen hierin gezet. Dit zijn boodschappen die ik eigenlijk elke week wel moet halen. Melk, brood, vleeswaren dat soort dingen. Daarnaast is een rij gekomen met basis houdbare producten. Gewoon opschrijven wat jij veel gebruikt en dit uitbreiden. Ik merk dat ik dagelijks opeens iets bedenk wat ik in mijn lijst wil opnemen.

Kleine tip: zet ze wel even op een briefje! Ik heb niet continue mijn laptop aanstaan namelijk, ik probeer er vaste tijden voor in te plannen om ermee bezig te zijn (het moet ten slotte ook niet mijn hele dag in beslag gaan nemen). Maar dan onthoud ik natuurlijk niet wat ik dan wel wil toevoegen. Briefjes zijn dan je beste vriend.

In het begin neemt het best even wat tijd in beslag. Maar als je eenmaal je basislijst hebt zal het vast beter, makkelijker en sneller gaan.


Nou hoor ik je weer denken: dat wil ik ook wel! Dat kan... zodra ik hem klaar heb en hij werkbaar is zal ik hem delen hier op mijn blog. Ik hou jullie op de hoogte.

liefs
Karin

Geen opmerkingen:

Een reactie posten